Khamis, 20 Mei 2010

KASIHAN BUDAK BUDAK BANGLA ITU




INI BUKAN MAT BANGLA/MYANMAR KL

pakcik kerja kat KL skang..

perghh.. gile arghh...

pakcik kerja sekali ngan mat bangla ngan mat myanmar..

perghh.. gile arghh...

pakcik tabik dorang beb...

perghh.. gile arghh...

dorang lagi bagus dari dari budak melayu beb..

perghh.. gile arghh...

eh.. pakcik tak main main tau... kehkehkeh..

eh.. betullah... kehkehkeh...

eh.. dorang mana ada hak istimewa istimewa cam korang kat sini... kehkehkeh..

ha.. pasal tu kot.. kehkehkeh...



FAKTA :

Myanma + Bangla = kerja 12 jam 1 hari.

Melayu = kerja 10 jam 1 hari, lebih kira OT..

Myanma + Bangla = gaji RM600

Melayu = RM 1000++

Myanma + Bangla = Komplen illek..

Melayu = Komplen sam haram..

Myanma + Bangla = Kerja Cargas!

Melayu = Lemau. Myanma + Bangla jadi kuli.

Myanma + Bangla = Pasrah. kerja jugak.

Melayu = TIKAM!! kehkehkehkeh...

*ini cerita betull betull... bukan reka reka.. pakcik kesian gak tgk dorang keje 12 jam sehari, gaji sebulan 600 je... nasib baik makan tokey kasik, budak melayu gaji sebulan nak dekat 1500, mengomel macam silaka, kerja malas.. ini x puas hatilah, itu x puas hatilah... lagi bagus budak myanmar ngan budak budak bangla nih.. tu pasal pakcik lagi suke lepak ngan mat bangla + mat myanmar ni sume.. =)...

4 ulasan:

.::WaNiE::. berkata...

you got the point pakcik. gaji nak mahal, kerja tak jalan, mulut je lebih ahaha

reen_sofee berkata...

itu laa lumrah nye pakcik.
beselaa org meelayu.!
pandai wat benda sia sia jek

si bual berkata...

pakcik pun dah macam bangla wa tengok sekalang. sam haram

rObin@ayuE berkata...

tu belom masuk lg part mengumpat sana sini..(-_-") mengdengki dgn org kata kaki bodek sbb tu dpt naik pangkat...sendiri tak maw usaha lg maw kata kt org..perhh melayu~~

aku pon melayu...peringatan utk diri sendiri...